donderdag 22 november 2007

Waterspreeuw

Er zijn weer waterspreeuwen in Rozendaal/Velp gezien, evenals vorig jaar. Dus vanmorgen halsoverkop in de auto richting Rozendaal. Via Doesburg gereden om zo de file op de A12 te vermijden. Dat is gelukt. Helaas werd ik op deze alternatieve route wel geflitst dus dat zijn dure foto's geworden van de waterspreeuw. Gelukkkig wel op de valreep (ik moest om 12.00 uur beginnen op mijn werk) een aantal leuke foto's van de vogel kunnen maken. Het beest heeft een slecht linkeroog, waarschijnlijk door een parasiet.

1 opmerking:

Gineke zei

Hé Lex,
leuke berichtjes op je blog. Ik zie je al liggen onder je camouflagenet... Als je wilt zien wat er in onze tuin voorbij komt fladderen, moet je maar even een mailtje sturen, dan mail ik wat foto's terug. Qua vogelen is Z-Afrika echt een paradijs. Gaat Lotte hier nog stagelopen?