vrijdag 21 september 2007

Steenuiltjes in Wehl

Tijdens een fietstocht ontdekte ik in Wehl een steenuil op een lantaarnpaal, omdat het broedtijd was moest zijn nest dus in de buurt zitten. Steenuilen hebben een klein territorium dus even rondkijken was voldoende. Ik zag zijn nestkast in een boom bij een huis. De volgende dag gewapend met de camera terug naar uil. Langs de tuin liep een lange heg waar ik achter ging staan. Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak omdat ik met een 500 mm. lens bij iemand in de tuin stond te loeren. Na een half uurtje kwam er een vrouw met een hond langs die mij aansprak. Hoe heeft u ze gevonden vroeg ze? Nadat ik haar had uitgelegd wat ik aan het doen was mocht ik van haar in de tuin gaan zitten om zo dicht mogelijk bij de uiltjes te komen. Het steenuilenpaar had twee jongen waarvan ik enkele leuke foto's heb kunnen maken.

Geen opmerkingen: